Forældresamarbejde

I Villa Maj er en af kerneopgaverne, at vi altid har fokus på det gode forældresamarbejde. Vi ved at god kommunikation og tillid er vejen frem og vores holdning er, at hellere holde en samtale for meget end en for lidt.

Det kommer også til udtryk i vores planlægning af den kommunikation vi har med forældre om deres børn gennem hele deres ”institutionsliv” hos os. Det være sig forsamtaler inden start, daglig kommunikation, forældresamtaler, store og små forældremøder og overleveringsmøder med skolen. Mens vores ugentlige "Villavis" fortæller om pædagogik, aktiviteter og andre relevante nyheder.

I al kommunikation med forældre, har vi det gode samarbejde for øje og holder en konstruktiv dialog. Hvis vi løber ind i forhindringer, prøver vi at vende problemstillingerne på hovedet, for at se om der er andre gode løsninger.

Vi er opmærksomme på, i svære situationer hovedsagelig at benytte de medarbejdere, der har den bedste relation til de givne forældre, for at skabe mest mulig tillid og fremme samarbejdet. Og skulle vi nå dertil, at noget virker uløseligt, så inddrager vi gerne udefrakommende hjælp, til at holde processen på sporet.

Forældrebestyrelsen har udarbejdet en Vision for forældresamarbejdet som alle forældre får, når deres barn starter i vuggestue eller børnehave.  Du kan læse den i filen herunder.