Pædagogiske principper

””I Villa Maj arbejder vi inkluderende og i differentierede fællesskaber. Det giver barnet mulighed for at opleve mangfoldighed i et rummeligt og anerkendende miljø, samt demokratisk deltagelse i dagligdagen og på sigt i samfundet.

At få dækket sine behov, fysiske som mentale er grundstenen i ethvert barns liv. For at sikre barnets dannelse og læring vægter vi omsorg, tryghed og nærvær i dagligdagen højt. For at udvikle resiliens arbejder vi med handlekompetencer, som udholdenhed og tro på eget værd.

Barnets udvikling, tryghed og trivsel fordrer et konstruktivt forældresamarbejde. Vi betragter både barn og familie med et ressourcesyn og som aktive medspillere i hverdagen, hvor faglig vejledning, sparring og samarbejde bliver vægtet højt.

Vores fornemmeste opgave er at skabe rammer, hvor hvert enkelt barn kan udvikle sine potentialer i samspil med andre børn og voksne.