Villa Majs vision

Alle skal føle sig som en del af Villa Maj.

Villa Maj skal være stedet, hvor der er masser af hjerterum. Hvor medarbejderne føler en faglig og personlig stolthed. Hvor forældrene føler tryghed og glæde ved, at deres barn tilbringer sin dagligdag i lige netop Villa Maj. Og hvor hvert barn føler sig enestående, selv om han eller hun er én blandt mange.

Alle skal føle sig, som en betydningsfuld del af et fællesskab og opleve en tryg og meningsfuld hverdag med tilpasse udfordringer, der stimulerer og inspirerer nysgerrigheden på livet og lysten til at lære - livet skal være umagen værd!

Det er Villa Majs vision, at medarbejdere, forældre og børn danner venskaber og møder mennesker, der giver og tager imod i øjenhøjde. I Villa Maj mødes mange mennesker hver dag og har betydning i hinandens liv. Derfor er det en værdi, at hver enkelt medarbejder er autentisk i sit arbejde. Det opbygger både en tryghed, samt en tillid til voksne hos børnene.

Forældrene ser vi som aktive deltagere i fællesskabet og som samarbejdspartnere, og dermed af afgørende betydning for barnets udvikling, læring og trivsel både i og udenfor Villa Maj.

Hvert barn skal trives og udvikle sig i Villa Maj, så han eller hun er klar til nye udfordringer, når skole eller flytning kalder. Og når barnet senere i livet kører forbi Villa Maj, skulle det gerne kunne sige: 'Dér var jeg glad for at være....'